Luksus taghave
på toppen i London

Kensington Roof Gardens  Du kender måske til den? Selv havde jeg dog aldrig hørt om haven. Jeg må da også selv tilstå, at jeg var overrasket over mit held da jeg fandt denne luksuriøse taghave, og glæden blev ikke mindre da jeg øjnede muligheden for at komme ind og se den.

Haven, som ligger 30 meter over gadeplan, er delt op i 3 forskellige haver, med hver sin stilart: En maurisk, en tudor og en woodland have. Havens grundlægger har i den 6.000 m2 store taghave, anlagt både søer og bassiner, og haven rummer sågar flamingoer, der er så tamme, at du næsten kan røre dem. Flere store træer, (fx cedertræ) - har også plads på toppen, - men går du på Kensington High Street, og kigger op, ses haven slet ikke fra fortovet.

Haven er nu ramme om en restaurant, samt natklub der kræver privat medlemskab, men som ofte udlejes til private fester og bryllupper. Er du i London, så tøv ikke med at besøg den. Den er helt klart oplevelsen værd. 

Vi havde jo kun få dage i London, så jeg glædede mig som et lille barn, da vi fandt ud af at vi skulle se den flotte taghave. Mine billeder er mest fra den mauriske del af haven, men kig evt. med her på Tripadvisor eller hos Virgin. Vil du ind og se haven - ring da i forvejen, (+44 20 7939 7994)  for at høre om haven er åben på dagen. 

Hvem ville ikke slynge sig ned i sofaen her?







Man skulle tro man var i spanien, men nej, - vi er i London, hævet over Kensington High Street.
Jeg kom til at tænke lidt på Frida Kahlo, da jeg så alle farverne i denne del af haven.





Dahlia i smukke farver.

Nerier, som var bare så flotte og sunde.

Et meget stort Cedertræ. Med de smukke kogler. 

En sø, med spillevende Flamingoer, - beklager billedkvaliteten. Havde kun et lille lommekamera med.

Gigantiske blade. Bare de dog kunne gro i Danmark. 


Kig og masser af dem, rundt i den 6000 m2 store have.
Flere Dahlia



Den lidt mere eksotiske del af haven.

Gang i farverne. Ingen hvide bænke her. 

Blåregnen som jeg da godt gad at se i blomst. Måske kommer jeg igen.  ;)

Blomster, blomster, blomster.

En køn vægdekoration. 

En af pergolaerne i haven.

Landskabsarkitekten, som tegnede haven i 1938, hedder Ralph Hancock.










Kommentarer

  1. Nøøøøj et fantastisk og eventyrligt sted!

    Nu sidder jeg og bliver lidt sur på mig selv. Jeg har læst om haven i et engelsk havemagasin, men glemte det helt, da vi har i London i ferien.

    SvarSlet
    Svar
    1. Æv, men så har du en god undsyldnng for at tage af sted igen. :)

      Slet
  2. WOW!!! Varje gång jag besöker London tänker jag att jag ska besöka trädgården, men hittills har det inte blivit av. Tack för de fina bilderna. Känns som jag varit där nu :-)

    Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er mycket større end det håjeg har vist billede från. Du har en underbar oplevelse tilgoda kære Charlotte.
      Kh Eva

      Slet
  3. Hvor er det et super indlæg, Wow for en have du her tager os med i. Den skal med på ønskelisten på de engelske haver der skal ses. Tænk at man kan lave sådan et paradis lige midt i London :-) højt hævet over gaderne.
    Stort smil fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Enig ... Sommparadis modt i kogekedlen. Et åndehul. Og så smukt. :)

      Slet
  4. Hej Eva.1000 tak for skønne billeder fra en fantastisk taghave.....................kender den slet ikke selv om jeg har været i London rigtig mange gange.
    Så den er helt sikker på min liste til næste besøg.Tænk at anlægge sådan en stor og smuk have på taget.
    God weekend Knus Jette................som skal til Århus og se CDs smukke have på søndag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tro det eller ej. De var min første gang i London.
      Jeg vil meget gerne tilbage. Vi brugte air bnb og det var fantastisk. Boede super lækkert og havde en meget underholdende værtinde. Tager helt sikkert tilbage.

      Slet
    2. Hils derovre. Og rigtig god dag.
      Kh Eva

      Slet
  5. Fantastisk. Intet mindre. Der har du virkelig fundet en perle af rang. Tak for at tage os med. Den er nu på listen!

    /Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at kunne dele med ligesindede som forstår værdien af sådan en have .
      Kh Eva

      Slet
  6. Tetrapanax papyrifler
    den med de kæmpestore blade
    den skulle være hårdfør herhjemme i muldrige og beskyttede haver og det din jo
    Problemmet med den er at trives den danner den store rodskud og SKYGGER for alt under sig
    men flot er den
    Min plante er fra sidste år
    Tak for de flotte billeder , bestemt en have der skal ses næste gang jeg besøger London

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for tippet.

      Slet
    2. Må manspørge hvor du fandt skønheden?
      Kh Eva

      Slet
  7. Du skal ikke beklage billedkvaliteten, nu kan vi andre også være med ;-), du er normalt en eminent fotograf og beundre altid dine billeder og kvaliteten af dem, det ville jeg gerne at jeg kunne :-)
    Skøn have du har besøgt, med mange dejlige blomster og farver :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for ros :) kære Margit

      Slet
  8. Øj altså... sikke et eventyr. Det er virkelig spændende.
    Mange hilsner og go weekend
    Susan

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære Susan. Og jo , du forstår mig. Det var lidt som at finde en hemmelig skat,når jeg nu aldrig har hørt om haven før.
      Kh Eva

      Slet
  9. Wau en flot have! Jeg vidste ikke der lå sådan et smukt sted i London
    Det må jeg huske hvis vi kommer der over en anden gang.
    Og måske det er lidt nemmere at komme dertil end til Alhambra ;)
    Knus og tak for de flotte billeder

    SvarSlet

Send en kommentar

Læg gerne en hilsen eller en kommentar og få min sol til at skinne.

Kærlige hilsener Eva

Populære opslag fra denne blog

Det smukkeste træ i haven...lige nu

Anne Just's vidunderlige
kringle fra kaffehuset

Espalier - i den naturlige stil.